Trimidhi 257 Ek Zaef Riwayat
ASSALAM O ALAIKUM WA RAHMATULLAHI WA BARKATUHU ❤️
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
"Allah ke Naam se shuru karta hoon, jo Nihayat Meharbaan, Barabar Raheem hai."
إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ، نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا
"Beshak tamaam tareef Allah ke liye hai. Hum uski tareef karte hain, usi se madad chahte hain, usi se maafi maangte hain, aur apne nafs ke shar aur apne bure a’maal se Allah ki panaah maangte hain."
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ
"Aey Allah! Apne Nabi Muhammad ﷺ aur unki aal par apni rehmat nazil farma"
- AJ In shaa Allah Ek Naye Mouzu par Baat karenge Jo Hanafiyat k Janib se Tark e Rafa Ul Yadein par pesh karte hai .
Trimidhi 257
Jami' al-Tirmidhi, Hadith No. 257 ye ek zaeef hadith hai aur ispar bohot se muhaddiseen ne iske zaeef hone par daleel pesh ki hai.
Riwayat ka Mazmoon:
Is hadith mein Hazrat Abdullah ibn Mas'ood (رضي الله عنه) se marwi hai ke unhone kaha: "Kya tummein se kisi ne Rasulullah ﷺ ki tarah namaz padhi hai?" Is mein yeh bhi aata hai ke aap ﷺ jab namaz mein qiyam karte, to apne dono haath pehli baar uthane ke baad dobara nahi uthate.
Ab niche Darj Zeel kuch Hawale Pesh karenge jisme Muhaddiseen ne Is Hadees ko Zaef kahan hai
Apko niche kuch Scan Page k Saath Explain Kiya jayega
yani aap ﷺ ne namaz parhi aur haath nahi uthaye siwaye pehli dafa ke. Imam Tirmidhi ne sanad Ahmad bin Abda al-Emali (Saduq), haddathna Wahb bin Zama'a Asma'imi (Thiqah), an Sufyan bin Abd al-Malik (Thiqah), an Abdullah bin Mubarak se naqal kiya. Ibn Mubarak ne farmaya
( ولم يثبت حديث ابن مسعود : أن النبي لم يرفع يديه الا في أول مرة )
Ibn Mas'ood ki yeh hadith sabit hi nahi hai.
Maztā'ī Hanafi (Mautofi 762H) ne Imam Shafi'i ki kitab Al-Qadeem li-Shafi'i se naqal farmaya, ke Imam Shafi'i ne farmaya:
"عن علي و ابن مسعود أنهما كانا لا يرفعان أيديهما في شيء من الصلاة إلا في الافتتاح"
Hazrat Aliؓ aur Ibn Mas'oodؓ se jo riwayat ki jati hai ke woh takbeer-e-tahreemah ke ilawa namaz mein kisi maqam par rafa'ud-dain nahi karte the.
Imam Shafi'i ne farmaya:
"La yasbitu an Ali wa Ibn Mas'ood"
Yeh in dono sahabah Ali aur Ibn Mas'ood se sabit nahi hai.
Hazrat Ibn Mas'ood ki marfoo riwayat (فصلى فلم يرفع يديه الا في أول مرة), yani aap ﷺ ne namaz parhi aur haath nahi uthaye siwaye pehli dafa ke. Hafiz Ibn Qayyim ne farmaya:
( المنع من رفع اليدين في الصلاة، عند الركوع كلها باطلة مكذوبة على رسول الله لا يصح شيء منها ، كحديث ابن مسعود)
Namaz mein rafa'ud-dain se man'ee wali saari ahadith baatil aur makzubah hain, saheeh nahi hain, jaisa ke Ibn Mas'ood wali yeh riwayat.
Imam Abu Hatim ne Sufyan an Asim bin Kuleib, thum lam yu'ad, baad mein yeh riwayat naqool karne ke baad farmaya:
"Hadha khata' yaqool: Wahm al-Thawri, wa rawaa hadha al-hadith an Asim jama'at, wa qaloo kulluhum ann al-Nabi ﷺ iftataha fa rafa'a yadayhi, thumma ruka'a, fatabbaq wa ja'alahuma bayna al-rukbatayn, wa lam yaqool ahad ma rawahu al-Thawri"
Yeh hadith ghalat hai, kaha jata hai ke Sufyan ko is mein wahm hua hai, kyunki ek jama'at (Ibn Idris waghera) ne isko Asim bin Kuleib se in alfaz ke saath bayan kiya hai ke Nabi ﷺ ne namaz shuru ki, phir haath uthaye, phir rukoo kiya aur tatbiq ki aur apne haathon ko ghutnon ke darmiyan rakha, kisi doosray ne Thawri wali baat bayan nahi ki.
Hazrat Ibn Mas'ood ki marfoo riwayat (فصلى فلم يرفع يديه الا في أول مرة), yani aap ﷺ ne namaz parhi aur haath nahi uthaye siwaye pehli dafa ke. Hafiz Ibn Hajar ne Ibn Hibban (Mautofi 354H) ki kitab al-Salat se naqool kiya:
(هو في الحقيقة أضعف شيء يعول عليه، لأن له عللا تبطله)
Yeh riwayat haqeeqat mein sabse zyada zaeef hai, kyunki iski 'illatain hain jo isay baatil qarar deti hain. Ibn Hibban ne apni kitab ka zikar apni Sahih mein farmaya hai ke chaar rakat mein chh cheezain sunnat hain jo Nabi ﷺ se manqool hain, hum ne unhein unki fusool ke saath (Sifat al-Salah) mein zikar kiya hai.
Imam Dar Qutni ne Ibn Mas'ud ki tark raf' yadain wali riwayat ko ghair mehfooz qarar diya hai: Ibn aur laisa 'an 'Asim bin Kulaib ki sanad se Ibn Mas'ud ki riwayat hai, farmaiya ke Rasool Allah ﷺ ne humein namaz padhai, aap ne takbeer kahi aur raf' yadain ki, phir jab rukoo kiya to apne dono haathon ko jod kar apne ghutnon ke beech mein ladka diya, aur Sufyan 'an 'Asim bin Kulaib ki sanad se Ibn Mas'ud ki riwayat hai ke Rasool Allah ﷺ ne namaz padhai aur na uthaye haath magar pehli baar.
Imam Dar Qutni ne in dono ustaad ko naqool karne ke baad likha: Ibn aur laisa 'an 'Asim wali riwayat ki sanad sahih hai aur fiyya lafz "ليس بمحفوظة" zikr kiya gaya hai jo Abu Hazifah ne Thawri ke hadith se bayan kiya, aur woh lafz hai: "ثم لم يعد". Sufyan wali riwayat mein "ثم لم يعد" wale alfaaz ghair mehfooz hain.
Ye hadith Sayyiduna Abdullah bin Mas'ud (RA) se marwi hai, jismein zikr hai ke Nabi Kareem ﷺ ne namaz mein sirf takbeer-e-tahreema ke waqt haath uthaye, aur uske baad **رفع الیدین** nahi kiya.
Imam Abu Dawood al-Sijistani (rahimahullah) (mutawaffa 275H) ne is hadith par tabsara karte hue farmaya:
"Hadha hadeethun mukhtasarun min hadeethin taweelin, wa laysa huwa bi-saheehin 'ala haadha al-lafz."
Yani yeh hadith ek taweel hadith ka mukhtasir hissa hai, aur in alfaaz ke saath yeh hadeeth saheeh nahi hai.
Allama Ibn Abdul Barr (rahimahullah) ne bhi Imam Abu Dawood ki is jarah ko ba'eenah naqal kiya hai, jisse sabit hota hai ke yeh riwayat apne mojooda alfaaz ke saath qabil-e-aitimad nahi hai.
Tehqeeq ki roshni mein:
Muhaddiseen ne is riwayat ki sanad mein da'af ki nishandahi ki hai, kyunke iske baaz rawaah za'eef ya majrooh hain. Lihaza, namaz mein **رفع الیدین** ke masle mein is hadeeth ko daleel ke tor par pesh karna durust nahi samjha gaya. Mu'tabar ahadith se sabit hai ke Nabi Kareem ﷺ ne ruku' jate waqt aur ruku' se uthte waqt bhi **رفع الیدین** kiya hai, jaise ke Saheeh Bukhari aur Saheeh Muslim ki riwayat mein warid hua hai.
Lihaza, is makhsoos riwayat ki buniyad par namaz mein **رفع الیدین** na karne ka mauqif lena durust nahi hai, kyunke zyada mu'tabar aur saheeh riwayatien iske bar'aks sabit karti hain.
Hazrat Ibn Mas'ood (RA) ki marfoo riwayat (فصلی فلم يرفع يديه إلا في أول مرة)yani aap ﷺ ne namaz padhi aur haath nahi uthaye siwaye pehli dafa ke. Hafiz Ibn Hajar ne likha:
"وقال أحمد بن حنبل وشيخه يحيى بن آدم: هو ضعيف"
Imam Ahmad bin Hanbal aur unke Sheikh Yahya bin Adam ne isko za'eef qarar diya hai.
Muhammad bin Waddah al-Qurtubi (mutawaffa 280H) (Shiqah, ra's fi al-hadith) hadith ke sardaar ne farmaya:
"يقول الأحاديث التي تروى عن النبي في رفع اليدين ثم لا يعود ضعيفة كلها"
Tark-e-Raf' al-Yadain wali tamam ahadith za'eef hain.
(Sahi sanad) Ibn Abdul Barr (thiqah) ke Sheikh Ahmad bin Muhammad al-Amwi, Qurtubi (thiqah), unke Sheikh Ahmad bin Sa'id al-Sadafi, al-Qurtubi (thiqah), unke Sheikh Sa'id bin Uthman al-A'naqi, al-Andalusi (thiqah), aur unke Sheikh Muhammad bin Waddah al-Murawani, al-Qurtubi (thiqah).
Hazrat Ibn Mas'ood (RA) ki marfoo riwayat (فصلی فلم يرفع يديه إلا في أول مرة) yani aap ﷺ ne namaz padhi aur haath nahi uthaye siwaye pehli dafa ke. Abu Bakr Ahmad bin Umar al-Bazzar (mutawaffa 292H) ne is hadeeth par jarah ki hai.
Hazrat Ibn Mas'ood (RA) ki marfoo riwayat (فصلی فلم يرفع يديه إلا في أول مرة) yani aap ﷺ ne namaz padhi aur haath nahi uthaye siwaye pehli dafa ke. Imam Bukhari (rahimahullah) ne farmaya:
"فلم يثبت عند أحد منهم علم في ترك رفع الأيدي عن النبي ولا عن أحد من أصحاب النبي أنه لم يرفع يديه"
Ulama mein se kisi aik ke paas bhi tark-e-Raf' al-Yadain ka ilm nahi hai, na to Nabi ﷺ se sabit hai aur na hi Nabi ﷺ ke kisi sahabi se ke usne Raf' al-Yadain nahi kiya.
Hazrat Ibn Mas'ood (RA) ki marfoo riwayat (فصلی فلم يرفع يديه إلا في أول مرة) yani aap ﷺ ne namaz padhi aur haath nahi uthaye siwaye pehli dafa ke. Hafiz Qurtubi (mutawaffa 656H) ne hadith Ibn Mas'ood aur **Barā' bin 'Āzib** ke baare mein farmaya:
"ولا يصح شيء منهما"
Na to inmein se koi bhi riwayat saheeh hai.
Hazrat Ibn Mas'ood (RA) ki marfoo riwayat (فصلی فلم يرفع يديه إلا في أول مرة) yani aap ﷺ ne namaz padhi aur haath nahi uthaye siwaye pehli dafa ke. Ibn al-Mulqan (mutawaffa 804H) ne farmaya:
"وأما الجواب عن الحديث الثالث وهو حديث ابن مسعود فهو حديث ضعيف"
Aur jo jawab hai teesri hadeeth ka, jo ke Ibn Mas'ood ki hadeeth hai, woh hadeeth za'eef hai.
Hazrat Ibn Mas'ood (RA) ki marfoo riwayat (فصلی فلم يرفع يديه إلا في أول مرة), yani aap ﷺ ne namaz padhi aur haath nahi uthaye siwaye pehli dafa ke. Hafiz Abdul Haqq al-Ishbili (rahimahullah) ne farmaya:
"لا يصح"
Yeh hadeeth saheeh nahi hai.
Hazrat Ibn Mas'ood ki marfoo' riwayat jis mein kaha gaya hai "Fasalla falam yarfa' yadayhi illa fi awal marrah" (yani Allah ke Rasool ﷺ ne namaz padhi aur haath nahi uthaye siwaye pehli dafa ke) ko Imam Bayhaqi aur Imam Hakim ne zikr kiya hai. Imam Hakim Nisaboori ne is riwayat ke baare mein farmaya: "Ghair maḥfooza fi al-khabar" yani yeh khabar maḥfooza nahi hai, aur is mein kuch shak hai.
Imam Hakim ki yeh tasheeḥ is baat ki taraf ishara karti hai ke is riwayat ki sanad kamzor hai aur isay saheeh tasleem nahi kiya ja sakta. Is qisam ki tasheeḥ aam tor par is waqt ki jaati hai jab koi riwayat us miyaar par poori nahi utarti jise saheeh hadith ki shanakht ki jaati hai.
(yani aap ﷺ ne namaz padhi aur haath nahi uthaye siwaye pehli dafa ke).
Imam Nawawi (mutawaffa 670 hijri) ne farmaya: "اتفقوا على تضعيفه" yani iske zayeef hone par ijma'a hai.
Hazrat Ibn Mas'ood ki marfoo' riwayat "Fasalla falam yarfa' yadayhi illa fi awal marrah" (yani aap ﷺ ne namaz padhi aur haath nahi uthaye siwaye pehli dafa ke). Hafiz Ibn al-Qattan ne Muhammad bin Nasr al-Marwazi (mutawaffa 294 hijri) ki kitaab *Raf' al-Yadayn fi al-Salah* se is hadith ki tazeeef naqool ki hai.
" (yani aap ﷺ ne namaz padhi aur haath nahi uthaye siwaye pehli dafa ke).
Ibn Qudamah al-Maqdisi (mutawaffa 620 hijri) ne Abdullah bin Mas'ood aur Al-Bara' bin Aazib wali dono ahadith ke baare mein farmaya:
"فأما حديثان فهما ضعيفان"
yani dono riwayatain zayeef hain.
Ibn Mas'ood ki tark Raf' Yadayn aur Allama Bagawi: Allama al-Bagawi (mutawaffa 516 hijri) ne Abdullah bin Mas'ood ki riwayat "Walam yarfa' yadayhi" ko naqool karne ke baad likha: "Qultu: Wa ahadith Raf' al-Yadayn fi al-mawadee' al-arba'a, asah wa athbat, fataba'uha awla" (mein kehta hoon, aur chaar maqamat par Raf' al-Yadayn ki ahadith zyada saheeh aur sabit hain, is liye un par amal karna chahiye).
Al-Baghawi
Sharh al-Sunnah
Tahaqiq Zohair al-Shawish aur Shu'ayb al-Arna'oot
Al-Maktaba al-Islamiya
Allama Khattabi (Mutawaffa 388H) ne Kufiyon ki Ibn Masood ki tark-e-raf-ul-yadain ki riwayat par jarah karte hue likha:
قلت: والأحاديث الصحيحة التي جاءت بإثبات رفع اليدين عند الركوع وبعد رفع الرأس منه أولى من حديث ابن مسعود، والإثبات أولى من النفي۔
Qultu: wal-ahadees as-sahiha allati ja’at bi isbat raf-ul-yadain inda ar-rukoo wa ba’d raf-ir-raas minhu awlaa min hadees Ibn Masood, wal-isbat awlaa min an-nafi.
Main kehta hoon ke raf-ul-yadain ke isbat par jo ahadees hain jo rukoo mein jane aur rukoo se sar uthane par raf-ul-yadain par daleel hain, woh Ibn Masood ki is riwayat se zyada moqaddam hain, aur raf-ul-yadain ki nafi se zyada aham hain.
Allama Ibn Abdul Barr Al-Qurtubi (Mutawaffa 463H) ne Al-Bara bin Azib aur Abdullah bin Masood ki tark-e-raf-ul-yadain ki ahadees naqal karne ke baad is par hukm lagaya:
(وَهَذَانِ حَدِيثَانِ مَعْلُولَانِ عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ بِالْحَدِيثِ)
"Yeh dono ahadees, hadees ke ulama ke mutabiq ma'lool hain."
(أن من شرط الناسخ: أن يكون أقوى من المنسوخ)
“Yani nasikh ki sharton mein se yeh hai ke woh mansookh se zyada qawi ho.”
Phir likha:
(أما حديث المعارفة: فحديث ابن مسعود الأول: قال فيه عبد الله بن المبارك: لا يثبت هذا الحديث. وقال أبو داود: ليس بصحيح. وقال غيرهما: لم يسمع عبد الرحمن بن علقمة، ويجوز أن يكون علقمة لم يضبط، أو ابن مسعود قد خفي عليه هذا من فعل رسول الله كما خفي عليه غيره، مثل نسخ التطبيق)
"Jahan tak mukhalif ki daleel ka ta’luq hai, toh yeh Ibn Masood ki riwayat hai. Is par Abdullah bin Al-Mubarak ne farmaya: yeh hadees sabit nahi, aur Abu Dawood ne farmaya: yeh saheeh nahi. Aur doosron ne kaha: Abdur-Rahman ne Alqamah se yeh riwayat nahi suni. Mumkin hai ke Alqamah ka zabt sahi nahi tha, ya yeh amal Ibn Masood se posheeda raha ho, jaise unse tatbeeq ka nasakh posheeda raha."
(وغاية المفهوم من حديث حديث ابن مسعود والبراء أنه كان عليه السلام يرفع يديه عند الإحرام مرة واحدة لا يزيد عليها)
“Yani Abdullah Ibn Masood aur Bara bin Azib se mervi riwayat ka mafhoom yeh hai ke Rasool Allah ﷺ takbeer-e-tahreemah ke waqt ek baar raf-ul-yadain karte the aur dobara nahi karte.”
Phir likha:
(أي أنه رفع مرة واحدة لم يصنع ذلك مرتين عند الإحرام)
"Iska mafhoom hai ke aap ﷺ takbeer-e-tahreemah ke waqt ek baar raf-ul-yadain karte the aur ek se zyada baar (Eid ki namaz ki tarah) nahi karte."
(وقد روى هذه السنة عن رسول الله ﷺ جماعته من الصحابة منهم: عمر و علی)
"Rasool Allah ﷺ ki raf-ul-yadain ki sunnat ko sahaba-e-kiram ki ek jama’at ne riwayat ki, jin mein Hazrat Umarؓ aur Hazrat Aliؓ bhi shamil hain."
Phir likha:
(ولم يثبت عن أحد من الصحابة أنه لم يرفع)
"Kisi ek sahabi se bhi raf-ul-yadain ki nafi sabit nahi hai."
Ibn Sayyid an-Nas Al-‘Imri (Mutawaffa 724H) ne Hazrat Ali ki Raf-ul-Yadain ki Nafi wali Maukuf Riwayat par Jarah karte hue Likha:
(فأما حديث على فضعفه البخارى ونقل عن سفيان تضعيفه)
"Is hadees ko Imam Bukhari ne da'if qarar diya aur Sufyan se iski taz'eeef naqal ki."
Aur sahih riwayat Hazrat Ali ki Rasool Allah ﷺ se raf-ul-yadain ki marfoo' hadees hai. Phir Ibn Sayyid an-Nas ne likha:
(لم يثبت عن أحد من أصحاب النبي أنه لم يرفع يديه)
"Rasool Allah ﷺ ke kisi ek sahabi se bhi raf-ul-yadain ki nafi sabit nahi hai."
"Abdullah Ibn Masood ki hadees *thumma la ya'ood* ke alfaz ke baghair bhi tark-e-raf-ul-yadain par sirahtan dalalat karti hai."
Al-Jawab:Jaahil ji se arz hai ke in dono alfaz *awwal marrah* aur *thumma lam ya'ood* ki sanad aik hi hai aur dono ka matlab bhi aik hi hai, jaisa ke Ahnaaf ke akabeer ne likha:
Muneehi Haqqi ne likha:
*(قال عبد الله بن مسعود: فصلى ولم يرفع يديه إلا في أول مرة)*
Aur lafz *(فكان يرفع يديه في أول مرة ثم لا يعود)*, Zailai Hanafi ne is riwayat ko naqal kiya:
*(قال: قال عبد الله بن مسعود: فلم يرفع يديه إلا في أول مرة)
Aur fi lafz *(فكان يرفع يديه أول مرة، ثم لا يعود), aur uske baad Mulla Ali Qari Hanafi ne likha:
(فقال أبو حنيفة: عن عبد الله بن مسعود أن النبي كان لا يرفع يديه إلا عند الافتتاح ثم لا يعود).
Khulasa خلاصۃ
Ahnaaf ke isthidal se sabit hai ke jahan Muhammad Thayn jarh awwal marrah par karen ya thumma la ya'ood par karen, yeh dono aik hi riwayat hain, ya phir matn mein iztiraab ka hukm lagaya jayega.
In sabhi riwayaat aur ilm-e-jarh o ta'deel se yeh conclusion nikalta hai ke jo bhi hadees raf-ul-yadain ke muta'alik Abdullah bin Masood, Hazrat Ali aur doosre sahaba se munsalik ki gayi hain, unmein kisi bhi sahabi se raf-ul-yadain ki nafi sabit nahi hoti. Agar hum Ahnaaf ke akabeer ki riwayaat ko dekhen, to unhon ne raf-ul-yadain ki tasdeeq ki hai, aur jo log thumma la ya'ood ya awwal marrah ke lafz par jhagde karte hain, wo asal mein ek hi riwayat ke muta'alik baat kar rahe hain.
Yeh sab riwayaat aur ilm-o-ustad ka jaiza lene se yeh sabit hota hai ke jo log raf-ul-yadain ki nafi karte hain, wo apni jahlat ko sabit karte hain, kyunki uss waqt ki jo sahih riwayaat hain, wo sab *raf-ul-yadain* ke isbat mein hain, aur yeh kaafi clear hai ke yeh amal Rasool Allah ﷺ se aur unke sahaba se sabit hai.
وَآخِرُ دَعْوَانَا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ. سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ، أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ، أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوبُ إِلَيْكَ۔
"Aur hamari aakhri dua ye hai ke tamaam tareefen Allah ke liye hain, jo ke duniyaon ka Rabb hai. Teri tasbeeh hai, O Allah, aur tere hi hamd ke saath. Main gawahi deta hoon ke tere siwa koi maabood nahi. Main tere se maafi maangta hoon aur teri taraf rujoo karta hoon."
Allah Hum sabko Sunnat Par Chalne ki Taufeeq de Or Sachayi raasta Hamare Liye Asaan karen Ameen ❤️
B
Comments