Qabr Par Dua Aur Man Gharat Riwayat

ASSALAM O ALAIKUM WA RAHMATULLAHI WA BARKATUHU ❤️ 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
"Allah ke Naam se shuru karta hoon, jo Nihayat Meharbaan, Barabar Raheem hai."
إِنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ، نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا
"Beshak tamaam tareef Allah ke liye hai. Hum uski tareef karte hain, usi se madad chahte hain, usi se maafi maangte hain, aur apne nafs ke shar aur apne bure a’maal se Allah ki panaah maangte hain."
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ
"Aey Allah! Apne Nabi Muhammad ﷺ aur unki aal par apni rehmat nazil farma"
Imam Jurrh wa Ta’deel, Allama Shams al-Din Dhahabi (rahimahullah) ne apni kitab *Siyar A'lam al-Nubala* mein Maroof Karakhi ki qabr ki ziarat ke muta'liq ek qoul zikar kiya hai, jisme kaha gaya ke wahan dua qubool hoti hai. Taham, is qoul ki haqeeqat par behas ki gayi hai, kyun ke yeh kisi sahih hadith se sabit nahi hai aur is ka ta’luq man-gharat riwayaat se ho sakta hai. Allama Dhahabi (rahimahullah) ek azeem muhaddith aur faqih thay, aur unka aqeeda hamesha tawheed aur sunnat par tha. Agarche woh Allama Ibn Taymiyyah (rahimahullah) ke shaagird thay, unke aqwaal ka matlab harگز yeh nahi ke unhein kisi ghair-shara’i amal ya aqeeda ki taraf nasbat di jaye. Allama Dhahabi ki kitabon ka mutala’a karna zaroori hai, lekin hadith ki sahihiyat ya da'ifiyat ka faisla sirf unke aqwaal se nahi, balkay ilmī usoolon aur sahih asnaad se kiya jana chahiye.
Imam Jurrh wa Ta’deel Allama Shams al-Din Dhahabi farmate hain ke *Siyar A'lam al-Nubala* mein Maroof Karakhi ki qabr ke paas majboor shakhs ki dua qubool hoti hai (Siyar A'lam al-Nubala, Jild 4, Safah 343). Allama Dhahabi shaagird Allama Ibn Taymiyyah (rahimahullah) the, to kya un par fatwa lagta hai ke Allama Dhahabi mushrik the ya wahid? Kya Allama Dhahabi ki kitabon ka mutala’a karna chahiye? Kya unke kehne par kisi hadith ko da’if ya sahih keh sakte hain ya nahi?
Ispar Darj Zeel Dalail Pesh Kiye Jayenge In shaa Allah Tawajjo Farmaye .
Hafiz Dhahabi aur Maroof Karakhi: Hafiz Dhahabi ne Abu Abd al-Rahman al-Salmi ke hawalay se naqool kiya:  
(وعن إبراهيم الحربي قال: قبر معروف الترياق المجرب)
Yani, Ibrahim Harbi se riwayat hai ke Maroof Karakhi ki qabr ke paas musibat zada aadmi ki dua qubool hoti hai. Hafiz Dhahabi ne is riwayat ko zikar karte hue likha:  
(بل دعاء المُضْطَرِ مُجاب في أي مكان اتفق)
Balki jo musibat mein hai, uski dua kahin bhi qubool hoti hai. Khateeb Baghdadi ne bhi is riwayat ko Muhammad bin al-Husayn, Abu Abd al-Rahman al-Salmi, Ahmad bin Muhammad al-Muqri, Abu al-Hasan, al-Maqsim al-Attar ki sanad se naqool kiya hai. Yeh dono riwayat ka rawi (Ibrahim al-Harbi aur Muhammad bin al-Husayn) bohot zayeef aur balke kathab hain.
Muhammad bin al-Husayn, Abu Abd al-Rahman al-Salmi (mutawaffa 412H) - Khateeb Baghdadi (mutawaffa 463H) ne apne shaikh Muhammad bin Yusuf al-Qattan, Nisaburi (mutawaffa 422H), Hafiz Sadooq se naqool kiya:  
(كان أبو عبد الرحمن السلمى غير ثقہ
Abu Abd al-Rahman ghair thiqah tha, apne Abu al-Abbas al-Asamm (346H) se bohot kam sama’ kiya lekin jab Haakim Abu Abdullah (mutawaffa 403H) wafat ho gaye to yeh shakhs al-Asamm se Yahya bin Ma’in ki tareekh aur doosri ashya riwayat karne laga.  
(وكان يضع للصوفية الأحاديث)
Aur yeh Sufiya ke liye ahadith ghadah karta tha.
Muhammad bin al-Husayn Abu Abd al-Rahman al-Salmi (mutawaffa 412H): Hafiz al-Munawi ne *Fayz al-Qadeer* mein Abu Abd al-Rahman al-Salmi se marwi ek riwayat naqool karte hue likha:  
(وسبق أن السلمى وضاع) 
Aur pehle bhi zikar ho chuka hai ke al-Salmi wadda' (riwayat ghadah karne wala) tha.
Muhammad bin al-Husayn, Abu Abd al-Rahman al-Salmi (mutawaffa 412H) - Hafiz Ibn al-Jawzi ne isko *Kitab al-Du'afaa wal-Mutru'keen* mein shamil kiya. Aur *Talbees Iblis* mein likha, "Sufi halluli ho gaye aur kuch ilhad mein par gaye."  
(ومازال إبليس يخطبهم بفنون البدع)
Shaytaan unko bid’at ke funoon se behkaata raha aur unhone apne liye naye sunnatain waqay ki.  
(وجاء أبو عبد الرحمن السلمي، فصنف لهم كتاب السنن، وجمع لهم حقائق التفسير)
Abu Abd al-Rahman al-Salmi ne unke liye *Kitab al-Sunan* waqay ki aur tafseer ke haqaa'iq jama kiye, jismein un Sufiyon se manqul Qur’ani aayat ke muta'liq ajeeb o gareeb tafaseer ka zikar kiya jo kisi mustanid ilmī muhaddith ke baghair the.  
(وإنما حملوه على مذاهبهم)  
Bas, al-Salmi ne unhone apne mazhab ki isha’at ke liye yeh riwayatain waqay ki.
Muhammad bin al-Husayn, Abu Abd al-Rahman al-Salmi (mutawaffa 412H): Allama Ibn al-Hajmi ne al-Salmi ko apni kitaab *Ahadeeth Ijaad Karne Walon Ki Fehrist* mein shamil kar ke likha ke yeh Sufiya ke liye ahadeeth ghadhta tha, aur likha:  
(وله أربعون حديثاً في التصوف رويناها عالية وفيها موضوعات)
Chalees ahadeeth isne tasawwuf par riwayat ki, jab unhein achay tareeqay se tahqiqat ki gayi, toh wo mawdu’at (fabricated) mein se thi.
Muhammad bin al-Husayn, Abu Abd al-Rahman al-Salmi (mutawaffa 412H), Abu Omar Ibn al-Salah (mutawaffa 643H) ne likha: Ek sa'il ka mas'ala jo Qur'an mein Sufiya jaise Junayd Baghdadi waghera ke kalaam ke baare mein sawaal karta hai. Toh Ibn al-Salah ne jawab diya:  
(صنف أبو عبد الرحمن السلمى حقائق التفسير. فإن كان قد اعتقد أن ذلك تفسير فقد كفر)
Abu Abd al-Rahman al-Salmi ne *Haqqaiq al-Tafseer* likhi, jisne bhi is tafseer par aqeeda kiya, usne kufr kiya.
Muhammad bin al-Husayn, Abu Abd al-Rahman al-Salmi: Hafiz Dhahabi ne farmaya:  
(تكلموا فيه، وليس بمعدة)
Muhadditheen ne is par kismat kiya hai, yeh achha shakhs nahi hai,  
(وفي القلب مما يتفرد به) 
Jin riwayaat mein yeh munfarid hai, unke baare mein mere zehan mein uljhan hai. Phir is rawi ko *Diwan al-Du'afa wal-Mutru'keen* ki fehrist mein shamil karte hue likha:  
(كان يضع للصوفية الحديث) 
Yeh Sufiyon ke liye ahadeeth ghadhta tha. Phir *Al-Mughni fi al-Du'afa* mein iske baare mein likha:  
(ولہ في حقائق التفسير تحريف كثير)
Iski *Haqqaiq al-Tafseer* mein bohot si tahrif (tabdeeli) thi.
*Seer A'lam al-Nubala* (سیر اعلام النبلاء) Imam Dhahabi (رحمہ اللہ) ki aik mashhoor aur mo'tabar kitaab hai jo Islam ke azeem ulama, muhadditheen, fuqahaa, aur sadiq imams ki tareekh, unke kirdaar, ilm aur dawat ka tafseeli zikar karti hai. Yeh kitaab ilm, adab aur tariqat mein un logon ki shanakht aur asar ko darja-darja bayan karti hai jo apne apne waqt mein mashhoor aur mo'azziz the.
Imam Dhahabi ne is kitaab mein dariyaft ki hui maloomat ko chhupaya nahi balkay har shakhs ki tahqiqat karke unki shakhsiyat, ilm aur us waqt ke hawalay se unka asar bayan kiya hai. 
Yeh kitaab bohot si biographies (tawariikh) ka ek khoj kaam hai jo Islamic ilm ke bade naamon ko tahqiqati taur par represent karti hai. 
Is kitaab mein Imam Dhahabi ne alag alag a'lam (famous figures) ko classify karke unka tafseeli zikar kiya hai. Ye kitab Muhadditheen, fuqahaa, Sufiyah, aur ulema ke hawalay se aik behtareen zarayah hai. Is kitab mein shakhsiyat aur unki contributions ka ilm hasil karne ke liye aaj bhi ilmi researchers aur students is kitab ka barhpur istamal karte hain.
*Seer A'lam al-Nubala* kaafi lambi aur detail hai, aur is mein zyada tar un logon ka zikr hai jo Islamic ilm aur hikmat mein unki services ke liye jaane jaate hain.
Jarah 
Muhammad bin al-Husayn, Abu Abd al-Rahman al-Salmi (mutawaffa 412H): Hafiz Dhahabi ne likha:  
(وفي الجملة ففي تصانيفه أحاديث و حكايات موضوعة) 
Uski tasaneef mein man-gharat ahadeeth aur qissay hain, aur uski *Haqqaiq al-Tafseer* naam ki kitaab aisi cheezain hain jo bayan karna bhi jaiz nahi.  
(عدها بعض الأعمة من زَنْدَقَةِ الباطنية)  
Kuch muhadditheen ne isay baatini zandaqa (heretic) mein shamil kiya. Phir likha:  
(نعوذ بالله من الضلال و من الكلام بهوى)
Dar haqeeqat mein gumraahi aur khwahishat ki pairwi se Allah ki panaah maangta hoon. Bhalaayi sunnat ki pairwi aur Sahabah aur Tabi'een ki hidayat par amal karne mein hai.
Muhammad bin al-Husayn, Abu Abd al-Rahman al-Salmi (mutawaffa 412H) - Abu Nasr al-Sajzi al-Wa'ili (mutawaffa 444H) ne likha:  
(كان شيخاً، عالماً، متصوفاً، غير أنه ضعيف الحديث) 
Woh shaikh, aalim aur sufi tha, magar iske saath saath hadeeth mein zaa'if bhi tha.
Muhammad bin al-Husayn, Abu Abd al-Rahman al-Salmi (mutawaffa 412H): Allama Suyuti ne likha:  
(وضعف و كان يضع للصوفية الإحاديث)  
Aur doosri jagah likha, "Woh zaa'if tha aur Sufiyon ke liye ahadeeth ghadhta tha."  
Aur *Haqqaiq al-Tafseer* ke baare mein likha:  
(صوفیہ کا کلام قرآن پر تفسیر نہیں ہے، و عبد الرحمن السلمی کی تفسیر بحقائق التفسیر پر جس نے اعتقاد کیا اسنے کفر کیا۔ فان كان قد اعتقد انه تفسير فقد كفر) 
Sufiyon ka kalaam Qur’an par tafseer nahi hai, aur Abu Abd al-Rahman al-Salmi ki *Haqqaiq al-Tafseer* par jisne aqeeda kiya, usne kufr kiya. Agar usne yeh samjha ke yeh tafseer hai, toh usne kufr kiya.
Muhammad bin al-Husayn, Abu Abd al-Rahman al-Salmi (mutawaffa 412H): Hafiz Ibn Hajar ne likha:  
*حضرت حضر علماء وصلحاء کے نزدیک زندہ ہیں، متاخرین میں سے چند لوگوں نے صالحین اور ان لوگوں سے جو ۳۰۰ ھ اور ۳۲۰ ھ کے بعد گزرے ہیں منقول حکایات جمع کی ہیں، انمیں بعض کی سندوں میں ایسے راوی ہیں جو فی أسانيد بعضها ممن يُضعف، لكثرة أغلاظه أو اتهامه بلكذب*  
Hazrat Hazr ul-Ulama wa Saliheen ke nazdeek zinda hain, mutakhireen mein se chand logon ne saliheen aur un logon se jo 300H aur 320H ke baad guzray hain, manquool hikayaat jama ki hain, unmein se kuch ki sanad mein aise rawi hain jo fi asanid ba'azuhum man yu'dhif, li-kathrat aghlaazih aw itihamihi bil-kidhb, zyada ghaltiyon ya mutahham bil-kidhb hone ki wajah se zaa'if hain, jaise ke Abu Abd al-Rahman al-Salmi aur Abu al-Hasan bin Jahzam.
Muhammad bin al-Husayn, Abu Abd al-Rahman al-Salmi (mutawaffa 412H). Mughalta'i Hanafi (mutawaffa 762H) ne Abu Abd al-Rahman al-Salmi ki aik riwayat ki sanad par jarh karte hue likha:  
(هذا ضعيف لضعف السلمي)  
Yeh zaa'if hai, kyunki Salmi (rahimahullah) zaa'if hain.
خلاصۃ التحقیق Khulasa Tehqeeq 
In sab jarah ka conclusion yeh hai ke Muhammad bin al-Husayn, Abu Abd al-Rahman al-Salmi (rahimahullah) ko aksar muhadditheen aur ulema ne zaa'if (weak) rawi ke taur par shamil kiya hai. Unki riwayat ki sanad mein kai mutanaazah aur zaa'if rawi the, jinhon ne unki ahadeeth aur tasaneef ki mawafqat mein kami aur shak paida kiya. Hafiz Dhahabi ne unhe "yuhaddithu li-sufiyyah" yani sufi logon ke liye ahadeeth ghadne ka ilzaam diya, aur unki kitab *Haqqaiq al-Tafseer* ko bhi man-gharat aur ghalat bayan kiya. Ibn Hajar aur Suyuti ne bhi unki ahadeeth ko zaa'if aur mawdu' (man-gharat) qarar diya, aur unhe apni kitaabon mein unke baare mein sirf jarh kiya, na ke ta'reef.

Unki riwayat mein jo rawi the, unko zyada ghaltiyan karne ya jhoot bolne ke liye mutahham kiya gaya. Magar, yeh bhi kaha gaya ke unka ilm aur unki tasaneef kisi waqt mushkil halat mein the, isliye unki tasaneef ko sirf ilm aur sanad ke usoolon ke mutabiq evaluate karna zaroori hai. Unki riwayat ko ilm ki dunya mein aksar ikhtilaf ke sath dekha gaya hai, aur unki ahadeeth ko unke ilm aur sanad ke mutabiq dekha jaana chahiye, na ke sirf unke naam ke hawalay se. In tamam jarahaton ka matlab yeh hai ke unka ilm thoda mutanaazah tha, is liye unki ahadeeth ko apne asal hawalay se hi samajhna aur unka jaiza lena zaroori hai.
وَآخِرُ دَعْوَانَا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ. سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ، أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ، أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوبُ إِلَيْكَ۔
"Aur hamari aakhri dua ye hai ke tamaam tareefen Allah ke liye hain, jo ke duniyaon ka Rabb hai. Teri tasbeeh hai, O Allah, aur tere hi hamd ke saath. Main gawahi deta hoon ke tere siwa koi maabood nahi. Main tere se maafi maangta hoon aur teri taraf rujoo karta hoon."

Allah Hum sabko Sunnat Par Chalne ki Taufeeq de Or Sachayi raasta Hamare Liye Asaan karen Ameen ❤️ 
Jazakallah خیر ✨
















.

Comments

Popular posts from this blog

Namaz e Muhammadi ﷺ

Sunnah Or Hath Khol kar Namaz Padhna 📌

Imam Malik رحمہ اللہ Or Rafa' Ul Yadein